Handelsbetingelser

Hos Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS

- - - - - - -

1. Hvem handler du med?

Vildmarksbad ApS

CVR: 39547686

Hobrovej 8, 9550 Mariager, Danmark

Telefon: +45 42 25 85 82

E-mail: info@vildmarksbad-sauna.dk

--------------

Hyg-ge ApS (er del af Vildmarksbad ApS)

CVR: 38034839

Randersvej 92, 8870 Langå, Danmark

Telefon: +45 42 25 85 82

E-mail: info@vildmarksbad-sauna.dk

2. Almindelige betingelser

Købskontrakten er et juridisk bindende dokument, som giver køber og sælger rettigheder, pligter og ansvar.

3.Køb

Kontrakten indgås fra det øjeblik, hvor køberen via vores e-shop vildmarksbad-sauna.dk betaler for varen (forudbetaler), eller bestiller/bekræfter via vores e-mail (info@vildmarksbad-sauna.dk), eller bestiller/bekræfter via vores billy.dk kundesystem.

4. Varer, tilbudsvarer og demovarer 

Varerne på vildmarksbad-sauna.dk sælges til den på produktkortet angivne pris tillagt eventuelle fragtomkostninger. Priserne på hjemmesiden er dagspriser, og priserne er angivet inklusive 25% moms. Tilbudspriser er også dagspriser og gælder ikke med tilbagevirkende kraft.

Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS bestræber sig på at vedligeholde oplysninger om lagerbeholdning bedst muligt. Vi kan dog ikke garantere, at en vare, som står som lagervare, ikke lige er blevet udsolgt. En bestilling på nettet er derfor først bindende, når vi har sendt en ordrebekræftelse.

En vare, der på vildmarksbad-sauna.dk står som lagervare, er som udgangspunkt på lager på hovedlageret i Mariager. Lageret i Langå er sattelitlager, med en mindre beholdning af de mest gængse varer. Ønsker du at købe en vare i én af vores showrooms, så ring og forhør dig om lagerbeholdningen.

Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS tager derfor forbehold for udsolgte varer og for prisændringer, der er en følge af Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS genbestilling af varer. Udstillingen af varer på vildmarksbad-sauna.dk er ikke et tilbud, men en opfordring til at gøre et tilbud, og der er derfor ikke indgået en bindende aftale før vi har haft mulighed for at tjekke lagerbeholdning, og du har modtaget en ordrebekræftelse.

Der sendes ingen varer uden forudgående betaling. Din betaling skal være synlig i vores system, og beløbet bliver trukket samme dag som varerne bestilles.

Tilbudsvarer

Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS har fra tid til anden tilbud på udvalgte varer. Prisen vil være nedsat, men varen er med ovennævnte undtagelser dækket af 2-års garantien (privatkunder) og 1-års garantien (erhvervskunder).

Demovarer

Demovarer hos Vildmarksbad ApS er varer, der har været opsat i udstillingen, eller er behæftet med småfejl, produktionsfejl eller lignende. Det kan også være varer der er returneret fra en kunde, der har brugt sin fortrydelsesret ved køb. Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS sælger ikke brugte varer. Demovarer sælges til nedsat pris og sælges med normal reklamationsret i henhold til købelovens bestemmelser. Demovarer er aldrig omfattet af 2 årsgarantien.

5. Garanti og reklamationsret

Garanti til privatkunder

For alle privatkunder gælder en garantiperiode på 2 år for glasfiber-, akryl- og plastindsatser samt tilbehør, herunder LED-belysning, filtre, tilslutninger, gennemføringer, aftapninger, låg og SPA-massage systemer, m.m.

Alle varer er som minimum omfatter af købelovens bestemmelser. Loven foreskriver 24 måneders reklamationsret, hvor de første 6 måneder betragtes som garanti. Husk, at du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget en fejl eller mangel.

Ved reklamation for skader eller mangler gælder det, at 1 måned normalt betragtes som rimelig tid. Under særlige omstændigheder, hvor en mangel eller skade er svær at konstatere, f.eks. en periodisk fejl, kan rimelig tid være længere.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at skaden/manglen ikke er opstået ved fejlagtig brug, egen montering eller anden skadevoldende adfærd: kemiske reaktioner, kulde (frysning) eller høje temperaturskader, fysiske skader mv.

Garanti til erhvervskunder

Erhvervskunder har en garantiperiode på 1 år for vildmarksbade, saunaer og deres samtlige komponenter. Garantien er begrænset på grund af den øgede udsathed for slid.

Ved reklamation for skader eller mangler gælder det, at 1 måned normalt betragtes som rimelig tid. Under særlige omstændigheder, hvor en mangel eller skade er svær at konstatere, f.eks. en periodisk fejl, kan rimelig tid være længere.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at skaden/manglen ikke er opstået ved fejlagtig brug, egen montering eller anden skadevoldende adfærd: kemiske reaktioner, kulde (frysning) eller høje temperaturskader, fysiske skader mv.

Købelovens garanti

Ved modtagelse af reklamationer under garanti, ligger bevisbyrden således ved Vildmarksbad ApS og/eller Hyg-ge ApS. Dvs. at med mindre Vildmarksbad ApS og/eller Hyg-ge ApS beviser, at produktet er behandlet groft uagtsomt, vil vi være forpligtiget til at håndtere reklamationen på bedste måde. Det betyder, at du kan få repareret, ombyttet, få afslag i prisen, alt efter omstændighederne i det konkrete tilfælde.

Købelovens reklamationsret

De efterfølgende 18 måneder er dækket af reklamationsret. Her skifter bevisbyrden fra sælger til køber. Dvs. at du som køber skal bevise at produktet har været fejlbehæftet fra købsøjeblikket, eller at varen ikke har en beskaffenhed, så det holder til brug i en 2-årig periode. Er denne bevisbyrde løftet, kan du få repareret, ombyttet, få afslag i prisen, alt efter omstændighederne i det konkrete tilfælde.

+1 år garanti på brændeovn

Bemærk at Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS har valgt at give 1+ års garanti på brændeovnen, hvis du bestiller den som ekstra service og brændeovnen er svejset af stålklasse: (1) AISI 316 eller (2) AISI 304.

Du kan finde yderligere information om ståltyper og deres forskelle i vores brugsanvisning, tilgængelig her på vores hjemmeside.

Vildmarksbade, saunaer og tilbehør (varme- og kølekilder, LED-belysning, filtre, tilslutninger, gennemføringer, aftapninger, låg og SPA-massage systemer, m.m) har en standart 2 års garanti til alle private og 1 års garanti til alle erhvervskunder.

Husk, at du skal dokumentere dit køb ved henvendelse om garanti. Gem din faktura, da den er dokumentationen for din garanti. Uden faktura bortfalder 3-års garantien på brændeovn.

Reklamation indenfor rimelig tid

Husk, at du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget en fejl eller mangel. Ved reklamation for skader eller mangler gælder det, at 2 måneder normalt betragtes som rimelig tid. Under særlige omstændigheder, hvor en mangel eller skade er svært at konstatere som f.eks. en periodisk fejl, kan rimelig tid være længere.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at skaden/manglen ikke er opstået ved fejlagtig brug, montering eller anden skadevoldende adfærd: kemiske reaktioner, kulde (frysning) eller høje temperaturskader, fysiske skader mv.

Serviceteam

Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS har sit eget serviceteam, der pr. telefon kan afklare de fleste spørgsmål og problemer, og tilbyde løsninger til dem. Vi sender også reservedele indenfor få dage, hvis vi har dem på lager her og nu.

Bemærk, at telefonservice for produkter, der ikke er købt hos Vildmarksbad ApS eller Hyg-ge ApS, ikke er gratis. Ligeledes kan der ved ekstensiv telefon-service for varer udenfor garanti eller reklamationsret afkræves betaling.

Servicetelefonen har åbent på hverdage mellem 10:00 og 13:00 på tlf: +45 50 12 56 53 (ofte vil du blive tilbudt at skrive og sende os en e-mail, eller du vil blive henvist til at ringe fredag ​​eller lørdag på et andet telefonnummer) og mellem mellem 18:00 og 20:00 på tlf: +45 42 25 85 82.

Udkørende service

Reklamationer der kræver montørbesøg, løses som hovedregel indenfor 2 - 4 uger. Sygdom og ferie kan dog forlænge ventetiden. På forhånd tak for din forståelse.

Kundens forpligtelser ved udkørende service

I forbindelse med udkørende service er det køberens forpligtigelse, at der er fri adgang til produktet, og at montøren har plads til at arbejde og udføre reparationer. Vælger man at nedgrave, indmure eller på anden måde at installere produktet, så der ikke er fri adgang til at servicere, er det kundens forpligtelse for egen regning at skaffe denne adgang og arbejdsplads.

Ankommer vores montører til en reklamation eller serviceopgave, hvor det ikke er muligt at udføre arbejdet, eller arbejdet besværliggøres, udsendes der faktura på min. 1.500 kr. for eventuel forgæves fremmøde og/eller ekstraarbejde forårsaget af besærlige arbejdsforhold, uanset om reklamationen falder under garantien.

Returnering af varer i forbindelse med service

Er der efter skriftlig aftale med Vildmarksbad ApS og Hyg-ge ApS serviceteam, indgået aftale om returnering af produkt, skal dette foregå på forsvarlig vis. Leveringsstedet og fremgangsmåde aftales ved kontakt pr. telefon, og bekræftes pr. mail. Husk, at varen skal være forsvarlig emballeret ved returnering, og at du skal medsende en detaljeret beskrivelse af problemet.

6. Kundens data beskyttelse

Alle oplysninger, som er relateret til personoplysninger og er registreret i butikken indsamles med henblik på:

- Undersøge varen og serviceordrer.

- Løse problemer i forbindelse med præsentation og levering af varen.

- Opfylde andre kontraktlignende forpligtelser.

7. Købers rettigheder

Køberen har ret til at købe varer i butikken eller showroomet i overensstemmelser med vores reglement.

Køberen har ret til at trække sig tilbage fra indgået aftale med Vildmarksbad ApS og/eller Hyg-ge ApS hvis sælgeren bliver underrettet senest 7 arbejdsdage efter leverings-datoen.

Returneringsretten kan kun benyttes, såfremt varen ikke er blevet beskadiget, ikke har ændret udseende, ikke er blevet taget i brug, og stadig er i sin originale emballage.

Køberen altid dækker returneringsomkostninger.

Ved returnering skal varen være pakket forsvarligt.

Ved returnering af et produkt, skal du indsende en ansøgning med angivelse af følgende oplysninger: odrenummer/fakturanummer, dato, produkt, pris, leveringsdato. Anmodningen skal indeholde fakturaen og tilbuddet (hvis tilbuddet er modtaget).

Køberen er ansvarlig for at returnere varen på en forsvarlig måde til Vildmarksbad ApS eller Hyg-ge ApS på Lillemøllevej 8, 9500 Hobro, Danmark.

Returvarer accepteres i arbejdstiden (Man-Fre: 10:00 til 13:00), eller efter aftale.

8. Sælgers rettigheder

Hvis køber forsøger at undergrave butikkens stabilitet og sikkerhed, hvilket er strid mod kundens forpligtelser, har sælgeren ret til øjeblikkelig og uden varsel, at suspendere eller begrænse køberens adgang til den elektroniske butik vildmarksbad-sauna.dk.

Sælgeren forholder sig retten til enhver tid, og uden varsel til køberen, at lukke servicen til butikken og alt dens indhold.

Sælgeren har ret til uden varsel at annullere ordren. Hvis køberen har modtaget fakturaen indenfor 3 hverdage.

Sælgeren kan i tilfælde af usikkerhed omkring ordren, kontakte køberen telefonisk senest den næste arbejdsdag efter ordren er indsendt til sælgeren.

Sælgeren har ret uden forudgående varsel til køber at annullere ordren, hvis sælger ikke kontakter køberen inden for 5 arbejdsdage.

Sælgeren har ret til at forlænge fristen for levering af varen, hvis det sker på grundlag af omstændigheder som sælger, ikke kan have forudset (fx. leveringsforsinkelser osv.) kunden skal informeres pr. mail.

Sælgeren er ikke forpligtet til at kompensere køberen af direkte eller indirekte tab som følge af forsinkelse af produktet.

9. Sælger er enig

Sælger accepterer disse regler og betingelserne bliver overholdt.

Sælger accepterer at levering af køberens bestilte vare overholdes.

Hvis sælgeren ikke kan levere varen, som køberen har bestilt. Skal sælger acceptere at refundere pengene inden for 5 arbejdsdage, fra den dag betalingen er blevet foretaget.

10. Andre betingelser

Disse regler er underlagt dansk lov.

Ved alle uenigheder som skulle opstå i forbindelse med købet, afgøres det ved udgangspunkt i en forhandling. Hvis sælger eller køber ikke kan komme til enighed, afgøres striden ved danske ret.

11. Er du uenig?

Er du uenig med Vildmarksbad ApS og/eller Hyg-ge ApS omkring betingelser vedrørende en handel, så bedes du kontakte info@vildmarksbad-sauna.dk.

Vi tager din henvendelse meget seriøst og vi vil behandle den hurtigst muligt efter modtagelse. Klager og uenighed kan tage tid at løse. Du kan ikke forvente en løsning prompte, da alle parter skal have tid til at finde ud af, hvad der skal ske fremadrettet. Vi er selvfølgelig opsat på at finde en god løsning for begge parter.

Gældende fra den 07. maj. 2018
Sidst opdateret den 12. dec. 2021 - nyt navn: Hyg-ge ApS